Vad händer när vi låter brett möta smalt. När shopping får möta kultur-, sport-, och matupplevelser. När historia möter streetart. Och när mellanrummen bjuder på kära återseenden, kärlek, nya upptäcker och oväntade möten. Jo, det är så vi skapar ett city med plats för hela livet. Vi ses på stan.
KAMPANJSTART – HELA LIVET I CENTRUM
Helgen 1 april blir starten av den nya kampanjen “Hela Livet i Centrum” som tillsammans med byrån Kolossal tagits fram under våren. Kampanjen syftar till att genom lokala profiler och med en twist visa på det breda utbudet som faktiskt finns i city. Med allt från goda smaker, till skräddare, till hantverksbagare till kläder och frisörer. Hela livet i centrum – helt enkelt.
KAMPANJMANIFEST
“Vad händer när vi låter brett möta smalt. När shopping får möta kultur-, sport- och matupplevelser. När historia möter streetart. Och när mellanrummen bjuder på kära återseenden, kärlek, nya upptäckter och oväntade möten. Jo, det är så vi skapar ett city med plats för hela livet. Vi ses på stan.“
Kampanjmanifest
Vill visa på det breda utbudet i city
“Det är vårt sätt att visa på det breda utbudet som finns, på ett lite oväntat sätt och med profiler man känner igen och det personliga är viktigt för Kristianstads stadskärna. Vi märker att diskussionen lätt fastnar i att prata om vad som har lämnat eller förändrats. Vi hoppas detta ska leda till att man stannar upp och reflekterar över allt som tillkommit, och inte minst vilka klassiska guldkorn vi ska vara stolta över som tillsammans utgör stadskärnan. Det finns över hela 200 butiker och verksamheter i centralt läge (på bottenplan), det är bara utspritt över en större yta.” berättar Charlotte Svärd som gjorde en inventering av antalet verksamheter senast november 2022.
Kampanjen är fotad av fotografen Freddy Billqvist och kampanjen är framtagen av Kolossal. Medverkande verksamheter i kampanjen är: Darins, Jeansbolaget, Laserdome, Kristianstad Skrädderi, Restaurang Smaca, Ohlssons Ost, Regionmuseet. Även Headon Hair och Ekbergs Man, Woman & Home har bistått med hjälp med frisyr & klädsel. Kulturkvarteret och Kristianstads Teater har ställt upp med fotoplatser för att visa på olika kulturscener i city.
Kampanjen kommer gå under våren och hösten och kommer synas i tryck, som digitala annonser, utvalda busslinjer och digitala vägskärmar.
VISSTE DU ATT…
- Det finns över 210 verksamheter på bottenplan i city.
- Det finns 25 sko- och klädbutiker.
- Det finns 50-tal olika mat & dryckeskoncept att välja mellan i city.